دينام ماشين چگونه كار ميكند و تليسان چند ميفروشد ؟

دينام ماشين چگونه كار ميكند و تليسان چند ميفروشد ؟

 

اگر فردي بصري هستيد، ممكن است بخواهيد دقيقاً بفهميد كه در زير كاپوت ماشين شما چه اتفاقي مي‌افتد تا اين ژنراتور (ديناميك) راه بيفتد. چرخي روي دينام وجود دارد كه با شروع به كار موتور خودرو مي چرخد. موتور مجموعه اي از چرخ ها را مي چرخاند كه سپس چرخ را روي دينام مي چرخاند. اين مانند يك بازي تله موش است.

n6_5t3r.jpg

دينام يا استاتور، روتور، ديودها، تنظيم كننده ولتاژ و فن خنك كننده خود، به طور مداوم در حال كار است در حالي كه ماشين شما در حال كار است تا جريان انرژي را از طريق موتور و شما حفظ كند.

 

تاريخچه ساخت دينام يا موتور الكتريكي ماشين

 

نكته اي جالب از تليسان : اگرچه دينام ها در اوايل جنگ جهاني دوم مورد استفاده قرار مي گرفتند، اما تا دهه 1960 در خودروهاي توليدي استاندارد نبودند.

 

دينام ها در شرايط خوب و با استفاده مناسب مي توانند تا هفت سال دوام بياورند، اما يكي از رايج ترين دلايل "مشكل خودرو" نيز هستند. اگر دينام از بين برود، ماشين شما نسبتاً سريع برق باتري را تخليه مي كند و سپس مي ميرد.

 

تعمير دينام بسته به خودرو و علت دقيق مشكل مي تواند از 100 هزار تومان تا بيش از 1.5 ميليون تومان هزينه داشته باشد.

 چند نكته از تليسان براي علائم هشداردهنده مشكل دينام (چيزهايي كه بايد مراقب آنها باشيد)

 

نماد باتري داشبورد روشن مي‌شود يا پيام سيستم «سيستم شارژ باتري سرويس» را نشان مي‌دهد

چراغ‌هاي كم‌تر از حد معمول (هم داخلي و هم چراغ‌هاي جلو) و صندلي‌هاي گرمكن/خنك‌شونده نيز كار نمي‌كنند

صداهاي سنگ زني - دينام ها داراي قطعات زيادي مانند قرقره ها، بلبرينگ ها و تسمه ها هستند كه مي توانند در طول زمان فرسوده شوند.

بوي سوختن لاستيك - اين ممكن است به دليل ذوب شدن تسمه دينام توسط يك جزء ديگر باشد كه از تراز خارج شده است.

باتري به تنظيم ولتاژ كمك مي كند اين يك واقعيت شناخته شده است كه نوسانات برق مي تواند به الكترونيك آسيب برساند. خوب، باتري شما از آسيب ناگهاني برق به كامپيوتر داخلي و سيستم جرقه زني خودرو شما جلوگيري مي كند.

 

 

چك كردن قطعاتي كه باعث خرابي دينام ماشين ميشود

 همراه با انواع مختلف عناصر فيوز و وسايل حفاظت مدار كه در سرتاسر وسيله نقليه استفاده مي‌شوند، باتري خودرو مي‌تواند به تنظيم نيرويي كه به سيستم‌هاي الكتريكي مي‌رود كمك كند. دينام‌ها داراي تنظيم‌كننده‌هاي ولتاژ هستند كه جريان الكتريكي را به نوعي جريان تبديل مي‌كند كه نمي‌تواند جريان الكتريكي را تنظيم كند.

 آسيب رساندن به الكترونيك خودرو هدف اين رگولاتور حفظ بالاترين ميزان ممكن ولتاژ در مدار به طور مداوم است. اين مي تواند به دينام سيگنال دهد كه با توجه به نياز خودرو، انرژي بيشتر يا كمتري توليد كند. هر نيروي اضافي باتري را شارژ مي كند.

 داشتن باتري به عنوان پشتيبان دينام چيزي است كه از سيستم خودرو شما محافظت مي كند. اگر به طور ناگهاني دينام را از باتري جدا كنيد، افزايش ولتاژ ناشي از آن احتمالاً به خودروي شما آسيب مي رساند طبق تائيديه كارشناسان تليسان اين برقرار شده است.

اما مدار تكميل شده، با باتري در جاي خود، تغييرات آهسته تر و منظم تر در سطوح توان را تضمين مي كند، اگر دينام شما خاموش شود و باتري شما كار كند.

و اگر تا به حال فكر كرده ايد كه هزينه شروع پرش چقدر است و با چه كسي تماس بگيريد، با شركت امداد باتري تليسان تماس بگيريد.

ما اينجاييم تا كمك كنيم

 

هواگيري اصولي و به موقع سيستم (مدار گرمايش)

هواگيري اصولي و به موقع سيستم (مدار گرمايش) با جديت انجام شود:

 

 اين كار مزاياي ذيل را خواهد داشت

 

 ‏ هواگيري باعث افزايش عمر كليه تجهيزات شامل ديگ، پمپ ها، رادياتورها، پكيج و... خواهد شد.

 ‏ انجام عمل هواگيري، راندمان گرمايشي سيستم و بويژه بلوك‌هاي رادياتور را بشدت افزايش مي‌دهد و در نهايت باعث كاهش هزينه گاز مصرفي خواهد شد  ‏هواگيري خطر نشت آب از سيستم(رادياتورها) را كاهش مي‌دهد.

 ‏همانطور كه مطمئنا همه شما اين موضوع را ديده و يا شنيده ايد كه هوا و يا به عبارتي گازي‌ كه داخل رادياتورها هست به خاطر فعل و انفعالات شيميايي كه در سيستم رخ مي‌دهد تا حدودي خاصيت اشتعال زايي دارد و همين امر نشان از قدرت بالاي خورندگي اين گاز مي‌باشد   ‏بنابراين هواگيري مرتب و به موقع از بديهي ترين اصول نگهداري تجهيزات گرمايشي مي‌باشد.

 ‏يكي از نكاتي كه معمولا در همين رابطه پيشنهاد مي‌شود نصب شير هواگيري خودكار روي رادياتوري كه بيشتر از همه هوا مي‌گيرد   ‏همچنين تزريق محلولي كه در سايت پكيجكار روش تهيه آن را شرح داديم به افزايش راندمان و بازدهي رادياتور كمك زيادي مي‌كند  و يا ميتونيد نسبت به خريد ضد يخ مخصوص پكيج   كه توليد شركت پكيجكار مي‌باشد خريداري كنيد.

 ‏ 2_ تميز كردن سطوح رادياتورها از گرد و خاك باعث افزايش راندمان حرارتي آنها و كاهش خطر سياه شدن و دوده زدن ديوار اطراف رادياتور مي‌شود.

 ‏3_ تا آنجا كه امكان دارد فضاي اطراف رادياتورها بايد باز باشد (براي گردش بهتر هوا و افزايش بازدهي و قدرت حرارتي). بنابراين سعي كنيد انواع پوشش ها و موانع را (مانند پرده ، مبلمان و...) از جلوي آن دور كنيد.

 ‏4_تعبيه رادياتورهاي حوله خشك كن در فضاهايي مانند حمام و سرويس علاوه بر كاهش رطوبت و افزايش فاكتورهاي بهداشتي در اين مكان ها، وسيله مناسبي براي خشك كردن حوله و البسه نم دار مي‌باشد.

ارور e29 پكيج بوتان     مدل cv424 جزو خطاهاي شايع مي‌باشد كه آموزش رفع آن را در مقاله فوق ارائه داديم.

جهت آموزش صفر تا صد تعمير پكيج بوتان به اين لينك مراجعه كنيد

 

 

آشنايي با چوب هاي ترمووود

يكي از مصالح ساختماني بسيار پرمصرف و همچنين با كيفيت، چوب مي‌باشد. چوب‌ها را براساس جنس، رنگ، اندازه، نوع فرآيند توليد و موارد ديگر دسته‌بندي مي‌كنند. يكي از چوب‌هايي كه امروزه توانسته محبوبيت ويژه‌اي را از بين انواع مختلف چوب‌ها به خود اختصاص دهد، چوب ترمو است. ترمو وود نوعي چوب طبيعي است كه روش و يا فرآيند آماده‌سازي آن منحصر به فرد است. در اينجا قصد داريم به ترمو وود بپردازيم.

چوب ترموود و يا ترمو وود:

چوب ترمو وود نمونه‌اي از چوب‌هاي طبيعي مي‌باشند كه براي آماده‌سازي آن‌ها از دستگاه مخصوص و ويژه‌اي به نام دستگاه ترموود استفاده مي‌شود. مكانيسم و يا نحوه عملكرد اين نوع دستگاه به گونه‌اي است كه به كمك حرارت براي خشك كردن چوب‌هاي مورد نظر اقدام مي‌كند. درجه حرارت اين نوع دستگاه بين ??? درجه سانتي گراد تا ??? درجه سانتي گراد متغير مي‌باشد. اين دستگاه بدون استفاده از اكسيژن براي خشك كردن چوب‌هاي مصرفي اقدام مي‌كند. لازم به ذكر است كه قبل از اين كه چوب‌ها به درجه اشتعال و يا سوختن برسند، دستگاه از ادامه فعاليت خود صرف نظر مي‌كند. در اين روش چوب‌ها نمي‌سوزند تنها آب، صمغ، شيره موجود در ساختار داخلي چوب‌ها خشك مي‌شود و از بين مي‌رود.

بعد از خشك كردن چوب توسط دستگاه ترمو وود، بايد چوب‌ها را در بخار آب قرار داد و مجدد آنها را خشك كرد. استفاده از اين روش باعث كاهش شش درصدي رطوبت موجود در دستگاه مي‌شود. ترموود تحت شرايط خاص، استحكام و مقاومت آن ها بهبود مي‌يابد. ساختار سلولي چوب نامبرده به دليل حرارت وارد شده به آن‌ها تغيير يافته است و ويژگي‌هاي شيميايي و فيزيكي آن بهبود يافته است. هر چقدر چوب‌هاي مصرفي در صنعت ساختمان‌سازي به حالت طبيعي چوب نزديك‌تر باشند، علاوه بر كيفيت بيشتر در زيبايي ظاهري نيز بهتر عمل مي‌كنند. به عبارت ديگر استفاده از چوب‌هاي طبيعي مانند چوب ترمو وود در صنعت ساختمان‌سازي از محبوبيت ويژه‌اي برخوردار مي‌باشد.

ترمو وود

ترمو وود

ترمووود فنلاندي و ترمووود ايراني:

چوبهاي ترموود در نمونه‌ها و مدل‌هاي مختلف و متنوعي طراحي و توليد شده‌اند كه انتخاب آن‌ها به موارد استفاده از چوب، شرايط آب و هوايي، سليقه افراد، سبك معماري و موارد ديگر بستگي دارد. چوبهاي ترمو وود را مي‌توان به ترموود فنلاندي، ترموود ايراني و غيره تقسيم كرد. چوب هاي ترموود فنلاندي، چوب‌هاي مشهور و شناخته‌شده‌اي هستند كه از نظر كيفيت، مقاومت، رنگ، زيبايي زبانزد عام و خاص مي‌باشند. چوب‌ها و يا درختان موجود در فنلاند از كيفيت بسيار بالايي برخوردار هستند، در نتيجه هنگامي كه چوب درختان فنلاند را با استفاده از روش ترموو فرآوري كرد به چوبهاي ترموود فنلاندي معروف مي‌شوند.

اين نوع از چوب هاي ترموود با وجود شرايط كنوني و محدوديت‌هاي ايجاد شده به راحتي قابل استفاده و يا دريافت نمي‌باشند. در نتيجه در مقابل مي‌توان از چوب ترموود ايراني استفاده كرد.  ترموود ايراني چوب هاي با كيفيت مي‌باشند كه در ايران و با كمك مهندسان ايراني طراحي و توليد شده است. لازم به ذكر است كه چوب هاي ترمو وود ايراني در كيفيت هاي مختلف توليد شده اند. برخي از آن‌ها از نظر كيفيت فوق‌العاده بوده و برخي ديگر تنها از نظر شكل ظاهري شبيه به چوب هاي ترموود هستند و ويژگي‌هاي چوب ترموود را ندارند.

 

ترموود ايراني

ترموود ايراني

چوب ترمووود چه ويژگي‌هايي دارد؟

يكي از سوال‌هايي كه ذهن اكثر خريداران و يا مصرف‌كنندگان را در گير كرده است اين است كه، چوب ترمو وود چه ويژگي هايي دارد‌؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت، چوب هاي ترمو وود ويژگي‌ها و يا مزيت‌هاي زيادي دارند كه موارد زير اشاره كرد:

  • عدم وجود مواد شيميايي در ساختار چوب هاي ترمو وود
  • مقاومت بسيار بالا چوب هاي ترموود
  • انعطاف‌پذيري و تاب ضربه اي بالا
  • مقاومت بالاي آن‌ها در برابر پوسيدگي
  • گرماي ويژه بسيار بالا
  • يكنواختي ظاهري و زيبايي ظاهري
  • وزن سبك چوب هاي ترموود
  • تنوع بالاي رنگ
  • موارد كاربرد بسيار متنوع

 

تعريف vue.js يا ويو جي اس

 

سلام اين مقاله را نوشتم تا به شما راه و مسيري كه طي كردم و تجربه هاي خوب و بدي كه كسب كردم را نشون بدم ممكنه براي كسب تجربه هاي اين مقاله يكي دو سال زمان نياز داشته باشيد پس بخوبي بخونيد و اين همه در زمان خودتون صرفه جويي كنيد اين مقاله درباره ي آموزش ويو جي اس ( vue js ) نوشته شده است.

اگر برنامه نويس وب باشيد يا فرانت اند دولوپر باشيد حتما هياهوي مربوط به فريمورك vue.js را شنيده باشيد يا در متن استخدامي ها يا پروژه هاي درخواست شده از سايت هاي فريلنسري شنيديد كه اونها به افرادي نياز دارن كه ويوجي اس را مسلط باشن.

در اين مقاله قصد دارم سير تا پياز يادگيري ويو جي اس را واستون بگم .

 

تعريف vue.js يا ويو جي اس

 

ويو جي اس يا vue.js يك فريمورك براي زبان برنامه نويسي جاوااسكريپت هست و از اونجايي كه تنها زبان برنامه نويسي مرورگر كاربر در بحث وب جاوااسكريپت هست شما گزينه ي ديگري نداريد.

برنامه نويسي با جاوااسكريپت واقعا دردسر ساز و سخت است و از اونجايي كه حتما براي توسعه ي فرانت اند يا ظاهر وب سايت نياز است برنامه نويسان دست به كار شده اند و فريمورك ها و كتابخانه هايي را براي راحتي كار براي جاوااسكريپت نوشته اند كه يكي از آنها vue.js است .

در زير ليستي از اين كتابخانه ها يا فريمورك هاي پركاربرد را ميبينيد:

  1. Vue.js
  2. Angular.js
  3. React.js
  4. Jquery
  5. و ...

كه در بين همه ي اينها از همه جديد تر و سريعتر و قويتر فريمورك ويو جي اس است كه البته نسخه ها و افزونه هاي جانبي بسياري دارد كه تماما كار توسعه ي وب را راحت تر ميكند.

 

آيا براي طراحي سايت يادگيري vue.js مورد نياز است؟

 

 

اگر به دنبال طراحي و ساخت وب سايت هاي مدرن هستيد تقريبا از سال 2018 به بعد شما بايستي طراحي با فريمورك هاي جاوا اسكريپت را ياد بگيريد كه از همه بهتر vue.js است پس هر طراح يا برنامه نويس وب نياز دارد كه با vue.js آشنا باشد.

 

آموزش vue.js راحت است يا سخت ؟

 

يكي از راحت ترين چيزهايي كه در عمرم ياد گرفتم فريمورك vue.js بود ولي خيلي ها اين فريمورك را بعنوان يك غول تلقي ميكنند حقيقت اين است كه منبع آموزشي شما بايد خوب باشد من از دوره ي آموزش vue.js سايت آواسام استفاده كردم فوق العاده بود و همه چيز را آموزش داده بود و من تقريبا از صفر شروع كردم بعد از ديدن اين آموزش همه چيز ويو جي اس را مسلط بودم و چند پروژه نوشته بودم .

17_rezu.png

براي شروع آموزش vue.js بايد چيكار كنم ؟

 

من از منبع خوب آموزشي شروع كردم و تقريبا يك ماه طول كشيد ( البته من كند بودم ) كه كاملا به فريمورك vue.js مسلط شدم و تونستم پروژه هاي تحت وب باهاش انجام بدم .

 

ساخت سايت هاي تك صفحه اي يا SPA با ويو جي اس

 

شما ميتوانيد از قدرت ويو جي است استفاده كنيد و سايت هاي تك صفجه اي بسازيد كه بهشون اپليكيشن هاي تحت وب ميگن .

 

 

چگونه يك باربيكيو روز يادبود را بدون كباب برگزار كنيم

چگونه يك باربيكيو روز يادبود را بدون كباب برگزار كنيم

اين يك تصور اشتباه رايج است كه تنها رويدادهاي خوب روز يادبود، رويدادهايي هستند كه در آن كباب‌هايي وجود دارند كه غذاي شما را آماده مي‌كنند. اما اگر اتفاقاً در آن آخر هفته ميزبان مهماني هستيد، واقعاً نيازي به كباب پز نداريد تا طعم مورد نظر خود را بدست آوريد. فر شما تنها چيزي است كه لازم است تا به غذاي شما طعمي لذيذ بدهد كه شما و مهمانانتان هوس مي كنيد. اين سه دستور غذاي باربيكيو را امتحان كنيد كه همه مهمانان شما فكر مي كنند كه شما يك گريل در آشپزخانه خود پنهان كرده ايد!

 

برگر

 

وقتي به رويدادهاي حياط خلوت فكر مي كنيد، هرگز نمي توانيد با يك همبرگر آبدار و لذيذ اشتباه كنيد. اين غذاي تابستان است - نه تنها براي روز يادبود، بلكه براي جشن هاي چهارم جولاي و جشن تولد در استخر نيز مناسب است.

 

ما دستوري پيدا كرده‌ايم كه به شما امكان مي‌دهد از فر براي تهيه كيك همبرگرتان استفاده كنيد! اما، به جاي اينكه فقط پتي برگر را مستقيماً روي يك تابه قرار دهيد، مي خواهيد همبرگر را روي يك توري مخصوص فر روي تابه اي كه با فويل پوشانده شده است، كباب كنيد. اميدواريم كه اين به شما فرصت بيشتري مي دهد تا در مورد خريد گريل مناسب براي خود فكر كنيد.

استيك

 

اگر به طور اتفاقي گريل نداريد، ما فقط دستور غذا را داريم كه به شما كمك مي كند يك استيك را در فر كباب كالاپايا  كنيد.

 

فقط براي روشن بودن، پختن استيك در فر با كباب كردن استيك در فر يكسان نيست - يك تفاوت وجود دارد! درست مانند كباب كردن همبرگر در فر، بهتر است استيك خود را روي يك قفسه مخصوص فر قرار دهيد تا هوا در زير استيك گردش كند و همان جلوه گريل را نشان دهد. بنابراين وقتي باربيكيوي روز يادبود شما اينجاست و گريل نداريد، اين دستور العمل را دنبال كنيد تا طعم استيك كبابي را كه خيلي دوست داريد به دست آوريد.

جوجه

 

اگر مي‌خواهيد مصرف گوشت قرمز را كاهش دهيد، سعي كنيد از اين مرغ خوشمزه در جشن روز يادبود خود استفاده كنيد. مجدداً، اگر گريل نداريد اما مي خواهيد طعم گريل مشابهي با مرغ شما داشته باشد، سعي كنيد پودر سير، زيره، نمك دريا و هر چيز ديگري را كه معمولاً هنگام كباب كردن مرغ خود را با آن مزه دار مي كنيد، تركيب كنيد.

 

 احساس محدوديت در آشپزي نااميد كننده است، به خصوص زماني كه مي خواهيد مراسم روز يادبود را با غذاهاي خوشمزه براي همه خانواده و دوستان خود برگزار كنيد. اگر گريل يا اجاق مناسب براي كمك به شما در هنگام ميزباني نداريد، مايليم به شما كمك كنيم تا راه حلي پيدا كنيد. براي يافتن وسايل مناسب براي نيازهاي روزمره و مناسبت هاي خاص خود به فروشگاه ما سر بزنيد.

فروشگاه كالاپايا بزرگ‌ترين فروشگاه اينترنتي كشور در حوزه لوازم خانگي و آشپزخانه ميباشد.، با گستره‌اي از كالا هاي متنوع براي تمام اقشار جامعه و هر رده‌ي سني، براي كاربران خود «تجربه‌ي لذت‌بخش يك خريد اينترنتي» را تداعي مي‌كند

منبع : فروشگاه اينترنتي كالاپايا

 

مواردي كه استفاده از شيلد توصيه مي شود

مواردي كه استفاده از شيلد توصيه مي شود

 

يكي از محصولاتي كه در زمان كرونا به عنوان محصول مكمل براي افزايش حفاظت در برابر ويروس معرفي شده است شيلد صورت است. محصولي ساده كه در مراكز درماني نيز در جاهايي كه خطر ميكروبي و ويروسي بالايي وجود دارد استفاده مي شوند. كالايي كه يك طلق منحني شكل متناسب با منحني صورت دارد و به كمك يك قسمت پلاستيكي به همين شكل ثابت شده است. همچنين به كمك كش يا بند به پشت سر وصل مي شود. اين وسيله با پوشاندن صورت از بالا تا پايين به كاهش خطر ابتلا به كويد نوزده يا كرونا كمك زيادي مي كند.

شيلد حتما بايد همراه با ماسك استفاده شود. استفاده از شيلد بدون ماسك نمي تواند به كاهش خطر ابتلا به كرونا كمك كند. چرا كه از هر طرف باز است و نمي تواند عبور ويروس را فيلتر كند. اما تركيب شيلد و ماسك مي تواند يك تركيب قوي براي كاهش خطر كرونا به حساب بيايد.

در زمان كرونا با برداشتن برخي از محدوديت ها به مردم اين اجازه داده شده است كه براي رفت و آمد به محل كار خود از وسيله نقليه شخصي خودشان استفاده كنند. اما هستند كساني كه شرايط استفاده از وسيله نقليه شان را ندارند و يا اصلا وسيله اي ندارند. اين افراد ممكن است مجبور باشند براي رفت و آمد از مترو و اتوبوس و تاكسي استفاده كنند. وسايل حمل و نقل عمومي نيز از نظر ميزان جمعيت قابل پيش بيني نيستند و گاها جمعيت زيادي در آن ها وجود دارد. يكي از مواردي كه استفاده از شيلد بسيار مفيد است در همين وسايل حمل و نقل عمومي است. اگر ناچاريد در كنار افراد ديگر در مترو و اتوبوس و تاكسي باشيد بهتر است علاوه بر ماسك شيلد هم داشته باشيد.

در مواردي كه ناچار هستيد براي خريد مايحتاج روزانه و يا كالاهايي كه مورد نياز خودتان يا خانواده است به فروشگاه برويد بهتر است از ماسك و شيلد به صورت همزمان استفاده كنيد. اين كار به كاهش خطر كرونا كمك زيادي خواهد كرد. در فروشگاه ها نيز ممكن است تعداد افراد زياد باشد و خطر ابتلا زياد باشد. پس بهتر است پروتكل ها با دقت بالا رعايت شوند.

بانك ها و ساير ادارات و مراكز خدماتي نيز از محل هاي خطرناك هستند. بهتر است هنگام حضور در آن ها موارد بهداشتي و پروتكل ها با دقت بالايي استفاده شوند. استفاده از شيلد در اين محيط ها بسيار كمك كننده و مفيد خواهد بود. خيلي از كارمندان و كساني كه در اين جاها كار مي كنند نيز خود شيلد مي زنند تا بيشتر در امان باشند.

هنگام رفت و آمد در هر جايي و در زمان حضور در هر جايي كه جمعيت زيادي وجود دارد و يا در مواردي كه بايد فاصله كمي با ديگران داشته باشيد نيز شيلدها بسيار به كمك شما مي آيند.

دقت كنيد كه علاوه بر ماسك و شيلد موارد ديگر گفته شده را نيز رعايت كنيد. ضدعفوني كردن و شستن مكرر دست ها همچنان اهميت زيادي دارد و بايد بسيار مورد توجه قرار داشته باشد. تا جاي ممكن از رفت و آمد بيرون از منزل بايد پرهيز كرد و در خانه ماند. خريد كالاهاي مورد نياز بهتر است به صورت غيرحضوري و آنلاين انجام شود. داشتن فاصله اجتماعي مناسب با ديگران نيز بسيار مهم است و بايد فاصله ايمني و خوبي در بيرون از منزل با ديگران داشته باشيم.

 

 

 

خريد خودرو از ساياخودرو به صورت اجاره اي چگونه است؟

خريد خودرو از ساياخودرو به صورت اجاره اي چگونه است؟

همه حقوق محفوظ است. شما مي توانيد اين كار را انجام دهيد و قادر خواهيد بود از شر آن خلاص شويد. به ياد داشته باشيد كه بايد آن را حل كنيد ، بايد آن را انجام دهيد ، بايد آن را انجام دهيد ، بايد خوب انجام دهيد ، بايد خوب انجام دهيد. همه آنها در قالب قرآن ، قرآن ، قرآن ، قرآن و قدرت قرآن هستند. بسيار خوشحالم كه يك دوست بزرگ دارم و ايده خوبي به شما خواهم داد.

 

شرايط خريد خودرو به صورت اجاره چيست؟ عضويت شخصي در وزارت خارجه امكان پذير نيست. اين قدرت قرآن و روح القدس خداست. كيس باغ وحش دكتر مراد

 

ما آماده ايم

بسيار ايمن

او عجله دارد

و…. به

براهما كيدروي ليزني ميزمولا باي نيميم عزيز عزيز مولي نخ راه راه خريد و نوارها را به مدت صد و بيست و چهار سال و صد و ششصد سال و صد و چهارصد هزار و چهارصد هزار و بيست سال رها كرد. همه حقوق محفوظ است.

 

سرويس اعزامي ايران مي بينيد كه من كارهاي زيادي با شما دارم. درك مشكل از قوه قضاييه و قضاوت بسيار مشكل است. همه حقوق محفوظ است. يكي از آنها پروردگار قرآن است. شما دادگاه هستيد و اين چيز خوبي است. شما مي توانيد يك كار خوب انجام دهيد ، مي توانيد يك كار خوب انجام دهيد ، مي توانيد يك كار خوب انجام دهيد ، مي توانيد يك كار خوب انجام دهيد. همه حقوق محفوظ است.

 

فروش اقساطي خودرو در ساياخودرو

شركت هاي چرم و چرم

اگر مجوز نداريد ، حق پرداخت هيچگونه پولي را نداريد. من مي خواهم ماشين سواري كنم ، مي توانم ماشين سواري كنم و ماشين سواري كنم. من شما را به كودرو مي برم ، براي شما اجاره اجاره مي دهم و قدرت خدا را به شما مي دهم. او مردي صلح جو و در خانه خداست. درك قدرت خدا و خداوند و حاكمان ملكوت خدا بسيار آسان است.

 

ليزينگ شركت Auto Sanding

 

1 رانندگي در سوندجن خادرو به نام راننده

 

2 Ahara در سمت راست است

 

در روش اول ، يعني. چك و سفته ، مبلغ خريد خودرو از خريد چك و فروش با درج دو ضامن معتبر براي خريد در همان ابتداي قرارداد ، سند خودرو به نام وي وارد مي شود.

 

شما نمي ترسيد ، نمي توانيد اين كار را انجام دهيد ، نمي توانيد ، نمي توانيد. كودرو دوست بسيار خوبي است. همه حقوق محفوظ است. چي؟ هيچ قانوني در كشور وجود ندارد و هيچ كس در كشور وجود ندارد. مهم است كه نگران اين واقعيت نباشيد كه بدنبال كار هستيد.

 

او عضو دادگاه ملي جمهوري چين است. مهمترين چيز سرگرمي است. او فردي نافرمان است ، قاضي دادگاه نيست و در حالت نافرماني است.

 

معرفي نرم افزار مديريت پروژه MSP

مختصري از نرم افزار MSP

با توجه افزايش تعداد و حجم ساخت‌وسازها و پروژه‌هاي عمراني و همچنين مرتفع‌سازي آن‌ها، نياز به مديريت جامع براي فازبندي پروژه‌ها و نحوه اصولي اجراي آن‌ها احساس مي‌شود و از آنجايي كه فردي كه به‌عنوان سرپرست كارگاه موظف به اجراي هر بخشي در زمان معين به خود است، اصول اجراي هر پروژه‌اي بر مبناي برنامه‌ريزي از پيش تعيين شده ضروري به نظر مي‌رسد.

آسان بودن كار با نرم ‌افزار MSP، سهولت استفاده از امكانات ويندوز، شباهت و نيز سازگار بودن كامل محيط و نوار ابزارهاي اين نرم افزار با ساير محصولات مايكروسافت، راهنماي برخط (Online) و كامل داخل برنامه، وجود نماهاي متنوع و گزارش گرفتن، امكان تعريف جدول‌هاي جديد و نيز نماها، به‌طوركلي داشتن يك محيط مورد پسند كاربر، اين نرم‌افزار را به نوع قابل توجهي از ساير نرم‌افزارهاي مشابه متمايز كرده است و مي توان MSP را به عنوان يكي از بهترين نرم افزار هاي مديريت پروژه در نظر گرفت.

امكاناتي كه اين نرم افزار در اختيار كاربرها قرار مي‌دهد طوري هست كه هم در مرحله برنامه ريزي و هم در ساير مراحل از قبيل گزارش‌گيري و نيز كنترل مي‌توان از آن استفاده كرد و نهايتاً به عنوان شناسنامه اي با درنظر گرفتن احجام كار هويت بخش مي‌باشد.

w1_0d4z.png

زير شاخه‌هاي مديريت پروژه

1- مديريت زمان در پروژه

2- مديريت محدوده در پروژه

3- مديريت كيفيت در پروژه

4- مديريت هزينه در پروژه

5- مديريت منابع انساني در پروژه

6- مديريت ريسك در پروژه

 

قابليت هاي نرم افزار MSP

در اين نرم افزار مي‌توان با تعريف زيرمجموعه‌ها كه براي هر پروژه اي مجزا مي‌باشد از قابليت بيشتر آن بهره برد. زماني كه شما قصد پيگيري و مديريت چند پروژه را به طور همزمان داشته باشيد اين ابزار بسيار مفيد خواهد بود به طوري كه كاربر اين امكان را خواهد داشت كه حول چندين پروژه گزارشات خود را به صورت همزمان دريافت كرده و اين خود بيانگر اين خواهد بود كه در سازمان شما سطح اجرايي بالا خواهد بود.

از ديگر قابليت هاي نرم افزار MSP مي توان به شناخت فعاليتهاي مختلف پروژه از طريق ساختار شكست  (Work Breakdown structure) يا اصطلاحا" WBS اشاره كرد كه با توجه به موضوع قرارداد و نوع پروژه تفاوت داشته و در واقع احجام كلي كار به فعاليتهايي در واحد كوچكتر تقسيم خواهد شد.

قابل‌ذكر هست كه هدف ما از تعريف WBS در يك پروژه و ايجاد ارتباطات و زمان فعاليت رسيدن به يك شبكه زمان‌بندي است و شبكه زمان‌بندي پروژه شامل ارتباطات و زمان فعاليت‌ها است كه در برنامه‌ريزي زمان انجام پروژه به ما كمك مي‌كند.

شبكه زمان‌بندي به ما مي‌گويد چه فعاليت‌هايي با چه تقدم و تأخري بايد نسبت به هم باشند و قبل از شروع فعاليت چه فعاليت‌هايي بايد انجام شوند. در شبكه زمان‌بندي، زمان فعاليت‌ها مشخص شده است و زمان انجام كل پروژه را مي‌توان به كمك شبكه زمان‌بندي پيش‌بيني كرد.

مسيري كه طولاني‌ترين زمان را تعيين مي‌كند و به‌اصطلاح مسير بحراني پروژه است در شبكه زمان‌بندي مشخص مي شود.

 يكي ديگر از مواردي كه از مزاياي نرم افزار MSP هست نشان دادن ميزان درصد پيشرفت پروژه‌ها مي‌باشد.   

برخي مواقع در حال انجام پروژه‌اي هستيم و برداشتمان اين هست كه درصد پيشرفت باتوجه‌به پيشرفت فيزيكي 42 % است ولي در حقيقت نمي‌توان پيشرفت واقعي در پروژه را تخمين زد اما تركيبي از سه نموداري كه در ادامه آورده شده است پيشرفتي از  كل پروژه را به صورت واقعي‌تر براي ما مجسم كرده و كنترل و مديريت پروژه را تسهيل نمايد.

 

 

مشخص كردن زمان معين هريك از فعاليت ها از مهمترين مواردي هست كه اهميت استفاده از نرم افزار فوق را نشان مي دهد.

مشخص‌كردن زمان‌بندي و مديريت پروژه‌ها به كمك نرم افزار MSP يكي از مراحل مهم تعريف براي انجام فعاليت ها با كنترل لازم است.

 زمان فعاليت‌ها را مي‌توان به راحتي در منوي Gantt Chart در ستون Duration  وارد كنيم اما نكته مهم رسيدن به يك تخمين مناسب از زمان فعاليت‌ها است.  

تخمين زمان فعاليت‌هاي پروژه باتوجه‌به نوع پروژه و نوع نگرشي كه به مديريت اجرايي پروژه خواهيم داشت متفاوت است.

ممكن است شما براي دو فعاليت يكسان در دو پروژه متفاوت زمان هاي متفاوتي را وارد كنيد چون شرايط اجرايي در دو پروژه متفاوت است .

براي اين كه بتوان مدت‌زمان فعاليت را تخمين زد از روش‌هاي زير استفاده مي‌كنيم:

- اطلاعات قديمي قبلي، مانند پروژه‌هايي كه قبلاً انجام شده.

- از طريق افرادي كه قرار است فعاليت را انجام دهند.

- نظر كارشناساني كه قبلاً پروژه‌اي شبيه پروژه شما را مديريت كرده اند.

 

شما مي‌توانيد در قسمت Start date روز شروع فعاليت و در قسمت Finish date تاريخ پايان فعاليت را وارد نماييد و در قسمت‌هاي بعدي برنامه‌اي كه مي‌خواهيد براي زمان‌بندي پروژه خود داشته باشيد را انجام دهيد و Ok بزنيد.

در نظر داشته باشيد كه در ابتدا، ما زمان‌بندي را به‌صورت اتوماتيك و خودكار براي تمامي فعاليت‌ها تعريف كرده بوديم و زمان هر فعاليت را هم خودمان بر اساس اطلاعاتي كه در دست داريم وارد نموده و نرم افزار MSP زمان پايان پروژه را به ما نشان خواهد داد اگرچه مي توانيم زمان شروع و پايان را تغيير داده و گزارش مورد نظر را بلافاصله بر اساس داده جديد از نرم افزار MSP بگيريم.

 

گزارش‌گيري  Report

1) گزارش گرفتن به‌صورت نوشتاري

?) گزارش گرفتن به‌صورت تصويري

در گزارش‌گيري نوشتاري مي‌توانيم فعاليت‌هايي كه از آنها قصد گزارش‌گيري داريم را ويرايش و جزئيات نمايش اطلاعات مانند فونت، سايز نوشته‌ها و ... را انتخاب نماييم. همچنين مي‌توانيم يك فرمت جديد گزارش‌گيري براي نرم افزار تعريف كنيم مثلاً در آن نام، نحوه نمايش بازه‌هاي زماني ( كل پروژه، سال به سال، ماه به ماه و ...) و تعداد تكرار آن نيز در صورت نياز (مثلاً دو ماه يكبار) برحسب نوع اطلاعاتي كه مي‌خواهيم در گزارش باشند قابل تنظيم هستند، تمامي گزارشات كاغذي به‌صورت نوشتاري خواهد بود.

در گزارش‌گيري تصويري در صورت نياز ارائه گزارشات به حالت تصويري و نموداري و به‌صورت ارائه گزارش با فرمت ( اكسل و Visio ) خواهد بود.

گزارش‌گيري بدين ترتيب خواهد بود:

گزارش از فعاليت‌ها

گزارش از منابع

كه مي توان بر اساس منابع يا Task مشخص نمود همچنين مي توان بر اساس هزينه، بودجه، و ... نيز گزارش‌گيري نمود و در ادامه به صورت تصويري هم ارائه شده است.

اين برنامه به مدير پروژه اجازه مي‌دهد تا منابع را بر اساس كار تمام‌وقت و يا پاره‌وقت تخصيص دهد.