تفاوت لاستیک فاق کوتاه و بلند

تفاوت لاستیک فاق کوتاه و بلند

 

یکی از موضوعاتی که علاوه بر سایز لاستیک، تأثیر زیادی در انتخاب و عملکرد لاستیک دارد، فاق یا همان دیواره لاستیک است. امروزه لاستیک فاق کوتاه و فاق بلند، از نمونه های رایجی است که رانندگان بسته به شرایط از آن استفاده می کنند. این دو نوع لاستیک دارای مزایا و معایبی هستند که هر یک در جایگاه خود، انتخاب مناسبی خواهند بود. در این مطلب که برگرفته از سایت فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی کیا می باشد قصد داریم تا به بررسی تفاوت لاستیک فاق کوتاه و بلند بپردازیم. موضوعی که برای بسیاری از کاربران و رانندگان، کاربردی و جذاب خواهد بود. پس اگر قصد خرید لاستیک فاق کوتاه یا فاق بلند دارید و یا آنکه می‌خواهید بیشتر با این مقوله آشنا شوید، این مطلب برای شماست.

 

فاق لاستیک

احتمالاً شما هم بارها نام فاق لاستیک به گوشتان خورده است و شاید از خود پرسیده اید منظور از فاق لاستیک چیست؟ فاق لاستیک به نسبت اندازه دیواره لاستیک به پهنای آن گفته می شود و یکی از شاخصه های مهم در عملکرد و کیفیت سواری خودرو محسوب می شودو تاثیر بسزایی در خرابی لوازم یدکی اسپورتیج دارد. فاق لاستیک موضوع مهمی است که می تواند بر روی فرمان پذیری، دوام و سایر ویژگی های لاستیک اثر بگذارد. لذا نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد یا آنکه بی تفاوت و بدون آگاهی و دانش، دست به تغییر آن زد.

فرق لاستیک فاق کوتاه با فاق بلند

همان گونه که بیان شد، فاق لاستیک به نسبت ابعادی یا همان ارتفاع دیواره به پهنای لاستیک گفته می شود. در نتیجه با کاهش این پارامتر، لاستیک فاق کوتاه و با افزایش ارتفاع به پهنا، لاستیک فاق بلند تولید می شود. این ویژگی سبب ایجاد شرایط خاصی در هریک از انواع لاستیک و دسته موتور اسپورتیج خواهد شد. مزایا و معایبی که بسته به شرایط ، لاستیک های فاق کوتاه و یا فاق بلند را به انتخابی مناسب یا نامناسب تبدیل خواهد کرد. موضوعی که در ادامه به آن اشاره می نماییم.

لاستیک فاق کوتاه و فاق بلند از جهات گوناگون با یکدیگر متفاوت هستند. چه از منظر ظاهری و چه از لحاظ عملکردی و تأثیر برای فاکتورها و سیستم های داخلی خودرو. مهمترین موارد تفاوت لاستیک فاق کوتاه و فاق بلند عبارتند از:

 

·         فرمان پذیری خودرو

در لاستیک فاق کوتاه، با کاهش نسبت ابعادی و ارتفاع دیواره ها، سطح تماس با زمین افزایش می یابد. در نتیجه شعاع کمتری برای چرخش تایر نیاز است. این امر سبب می شود تا چسبندگی تایر و زمین افزایش یابد. هرچه چسبندگی تایر با زمین بیشتر باشد، فرمان پذیری خصوصاً در سرپیچ ها و دورها با سهولت بیشتری انجام می شود. نکته حائز اهمیت آن است که کاهش فاق لاستیک همواره گزینه خوبی نیست و باید این اندازه در حد استانداردی قرار داشته باشد.

·         کیفیت سواری و شتاب خودرو

کاهش نسبت ابعادی در لاستیک فاق کوتاه سبب می شود تا راحتی سواری خودرو کاهش یابد. به بیان دیگر لاستیک های فاق بلند، راحتی و سواری نرم تری را برای خودرو و سرنشینان فراهم می کند. لاستیک های فاق بلند به دلیل چسبندگی و سطح تماس بیشتر، سرعت و شتاب بالاتری را برای خودرو به ارمغان می آورند. حال آن که لاستیک های فاق بلند برای قدرت موتور و سرعت های پایین و سواری نرم، گزینه مناسبی هستند.

·         نمای ظاهری

لاستیک های فاق کوتاه به دلیل ظرافت و طراحی ابعادی خاص، نما و جلوه زیباتری به خودرو می دهند. همین عامل سبب شده تا بسیاری از رانندگان به سمت استفاده از لاستیک دیواره کوتاه بسیار پهن روی بیاورند. از طرفی دیگر این انتخاب سبب خواهد شد تا علی رغم فرمان پذیری بهتر، کیفیت سواری به شدت افت نماید. چرا که کیفیت جاده ها در سطح بالایی قرار ندارد. ضمن آنکه در دست اندازها و پستی بلندی ها لاستیک فاق کوتاه عملکرد خوبی نخواهد داشت.

 

 

·         فشار به سیستم تعلیق

یکی از محدودیت هایی که سبب می شود تا فاق لاستیک را از یک اندازه خاصی نتوان بیشتر یا کمتر کرد، سیستم تعلیق خودرو است. در واقع اندازه فاق لاستیک ارتباط زیادی با فشار وارده بر شاسی خودرو است. در نتیجه کاهش و یا افزایش بیش از حد سبب ایجاد فشار بالایی به سیستم تعلیق و شاسی خودرو می شود. در نتیجه سلامت قطعات، خودرو و فرمان پذیری، تحت شعاع قرار خواهدگرفت.

·         تأثیر در اندازه رینگ

لاستیک های فاق کوتاه بدون آن که سبب تغییر قطر تایر شوند، به دلیل کاهش اندازه دیواره، فضای بیشتری را برای رینگ فراهم می کنند. در نتیجه با افزایش رینگ، عملکرد ترمز ABS و سیستم ضد ترمز بهبود خواهد یافت. هرچند همان گونه که اشاره شد، هرچه فاق لاستیک کوتاه تر باشد، امکان فشار در اثر عبور از دست اندازها و فشار به سیستم تعلیق خودرو امری قابل ملاحظه خواهدبود. لاستیک های فاق بلند در نقطه مقابل قرار می گیرند و راحتی بهتر در سواری فراهم می کنند. از طرفی دیگر فضای کمتری برای رینگ وجود خواهد داشت.

https://did.li/auJ5q

  https://mub.me/iXUU

https://llk.dk/acqm8t

انتخاب لاستیک فاق کوتاه یا فاق بلند

همان گونه که در تفاوت لاستیک فاق کوتاه و بلند بیان شد، هریک از آن ها مزایای و معایب خاص خود را دارند. این موضوع سبب شده تا خودروسازان با درنظرگیری پارامترهای مختلف از قبیل استانداردهای سیستم تعلیق، فاکتورهای مهندسی خودرو و میزان فرمان پذیری و راحتی خودرو، اقدام به طراحی لاستیک‌های خاص برای هریک از خودرو ها نمایند.

در نتیجه اغلب خودروهای دنیا دارای لاستیک استاندارد و متناسب خود هستند. با این حال به منظور تغییر و انتخاب لاستیک فاق کوتاه یا فاق بلند، بهتر است محدودیت ها، شرایط رانندگی از قبیل جاده و کیفیت سواری را درنظر گرفت. لاستیک های فاق کوتاه برای سرعت و شتاب های بالا، سورای نه چندان نرم، قدرت موتور بالا و ظاهر جذاب گزینه بهتری هستند. حال آن که لاستیک های فاق بلند برای افزایش کیفیت سواری، سرعت ملایم و قدرت موتور پایین تر، طول عمر بالاتر و هزینه کمتر مناسب هستند.

کلام آخر

فاق لاستیک یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب و استفاده از لاستیک است. فاق لاستیک علاوه بر تأثیر در جذابیت ظاهری، در عملکرد خودرو نیز نقش دارد. موضوعی که برخی رانندگان به آن بی توجهند. فاق لاستیک می تواند در فرمان پذیری، کیفیت سواری، دوام لاستیک، سرعت خودرو و فشار به سیستم تعلیق مؤثر باشد. بدین منظور شرکت های خودروسازی معمولاً حدود استانداردی را برای لاستیک های هر خودرو درنظر می گیرند.

منبع :

https://www.party.biz/forums/topic/85863/never-seen-a-video-like-this-in-2022/view/post_id/532090

https://testbuscenter.nationalboard.org/home/2019/02/14/general-meeting

https://integrativenutrition.liveeditaurora.com/blog/2019/02/21/setting-morning-routines

https://www.realgabinete.com.br/portalweb/Biblioteca/Apresenta%C3%A7%C3%A3o/emodule/781/eitem/85

https://www.tripadvisor.com/Profile/arvana2022

https://www.4shared.com/u/sJfJu6Wo/vatiy89390.html

https://disqus.com/by/arvan5775/about /

https://www.ted.com/profiles/38380420/about

https://setiweb.ssl.berkeley.edu/beta/show_user.php?userid=11072538

https://worldcosplay.net/member/1081023

http://bioimagingcore.be/q2a/user/arvan5775

https://list.ly/vatiy89390/lists

 

https://ravenmag.ir/%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D9%81%D8%A7%D9%82-%DA%A9%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87-%D9%88-%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF/

۰ ۰

کامنت های(توصیه‌های روز کنکور و قبل آن)-آیدا علی بخشی

امروز در سایت مرجع کنکور ایران مطالب مشاوره ای و روشهای درس خواندن و آمادگی آزمون و کنکور را  برای شما در نظر گرفتیم

دغدغه هایی که گاها هرکدوم از ما با اونها در طی مسیر رو به رو میشیم، ممکنه که فقط دغدغه و سوال ما نباشه و خیلی از افراد هم مسیر با ما هم با اون چالش مواجه باشن.

مشورت کردن درباره چالش ها و دغدغه هایی که طی مسیر با اونها مواجه میشیم، میتونه کمک بسیار زیادی در جهت حل اون مسئله برای ما و افرادی باشه که باهاش مواجه هستن و همین اهمیت مشاوره رو به ما نشون میده.

در این مطلب قصد داریم درباره روز کنکور و پیش از آن توصیه هایی ارائه دهیم. امید است از مطالب بیان شده نهایت استفاده را ببرید.

نمونه سوالات امتحان نهایی جامعه شناسی دوازدهم به همراه پاسخنامه
دانلود امتحان نهایی هویت اجتماعی دوازدهم 1401 + پاسخنامه
دانلود امتحان نهایی هندسه دوازدهم 1401 + پاسخنامه تشریحی
دانلود امتحان نهایی تاریخ دوازدهم 1401 + پاسخنامه تشریحی
دانلود امتحان نهایی علوم و فنون ادبی دوازدهم 1401 + پاسخنامه
نمونه سوالات قرآن هفتم نوبت دوم به همراه پاسخنامه تشریحی
نمونه سوالات حسابان یازدهم نوبت دوم به همراه پاسخنامه
نمونه سوالات فصل 1 ریاضی پنجم + پاسخنامه
دانلود امتحان نهایی عربی دوازدهم 1401 + پاسخنامه تشریحی
دانلود امتحان نهایی فلسفه دوازدهم 1401 + پاسخنامه تشریحی
نمونه سوالات امتحان نهایی فلسفه دوازدهم به همراه پاسخنامه
دانلود امتحان نهایی فارسی دوازدهم 1401 + پاسخنامه تشریحی
سوالات امتحان نهایی فارسی دوازدهم + پاسخنامه تشریحی
دانلود امتحان نهایی ریاضی و آمار دوازدهم انسانی 1401 + پاسخنامه
 

۰ ۰

دستگاه پرکن روغن تمام اتوماتیک

دستگاه روغن پرکن

دستگاه پرکن روغن تمام اتوماتیک برای انواع روغن های خوراکی و صنعتی قابل استفاده است با این تفاوت که در پرکردن روغن صنعتی از پمپ دنده ای و روغن های گیاهی و خوراکی از سیلندر پیستون استفاده می شود. نازل های استفاده شده در پرکن خوراکی تمام استیل می‌باشد.

 

در این دستگاه انواع ظرف های پلاستیکی و شیشه ای با حجم های متفاوت قابل استفاده هستند در پرکن اتوماتیک ظرفها توسط نوار نقاله به سمت نازل ها هدایت می‌شوند. اما در پرکن نیمه اتوماتیک نوار نقاله وجود ندارد و اپراتور عملیات مظروف سازی را انجام می دهد. نازل ها بدون ایجاد حباب و پاشیدن ظرف ها را به میزانی که تنظیم شده است پر میکنند و این از حدر رفت محصول جلوگیری میکند. دربندی به صورت تمام اتوماتیک انجام می‌شود. همچنین قابلیت تغییر تعداد نازل ها را به سفارش مشتری دارد.

دستگاه روغن پرکن  دارای سیستم کنترل پیشرفته است. و در نهایت قابل ذکر است که دستگاه تمام مجوزهای بهداشتی برای تولید و بسته بندی انواع روغن خوراکی مانند روغن زیتون، روغن کنجد، روغن کانولا، روغن بادام و … را دارد. دستگاه پرکن روغن تمام اتوماتیک شامل گارانتی و  خدمات پس از فروش میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت تماس بگیرید.

 

 

دستگاه پرکن برای پر کردن انواع مواد از قبیل مایعات ، پودر ها ، آجیل و خشکبار ، گاز ها و … درون ظروف مشخصی مانند پت ، فلزی ، شیشه ای ، پلی اتیلن و … مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهم ترین ویژگی های پرکن ، بسته بندی مواد خوراکی ، دارویی و …به صورت کاملا بهداشتی است. دستگاه های پرکن در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد که بیشترین استفاده این مدل دستگاه ها در صنایع غذایی و دارویی است. دستگاه پرکن در سه مدل اتوماتیک و نیمه اتوماتیک و دستی تولید و به بازار عرضه می شود.

 

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک یکی از دستگاه های پرکنی می باشد که توسط نازل های خود مواد های مختلفی مانند انواع محصولات غذایی انواع نوشیدنی رقیق و غلیظ و… را در انواع ظروف از جمله شیشه های مربا و عسل و بطری های نوشیدنی پر میکند.

 

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک یکی از انواع دستگاه های پرکن است که برای پر کردن انواع ظرف با انواع مواد طراحی و ساخته شده است. دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک مواد کف کننده مثل شیشه شور و … که این دستگاه وقتی ظرف به زیر نازل می رود ابتدا نازل ها توسط جک پایین آمده و شروع به پر کردن مواد می کنند و از کف در حال پر کردن به بالا می آیند این عمل باعث می شود که مواد کف نکرده و سر ریز نشود.

 

اگر دقت کرده باشید بیشتر افرادی سراغ دستگاه های پرکن نیمه اتوماتیک می روند که فضا و بودجه کمتری برای این کار مدنظر دارند که نسبت به کارایی این نوع دستگاه خروجی خوبی را به آن ها می دهد. دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک به دو دسته رومیزی و شاسی دار تقسیم می شود که بنا بر کسب و کار شما حوزه فعالیت این گونه دستگاه ها متفاوت می باشد.

 

دستگاه های پرکن بسته به نوع مواد یا محصول ساخته می شوند و انواع مختلفی دارند به طور مثال دستگاه های پرکن اتومات دارای دربگذار هستند. این مزیت ها باعث سرعت بیشتر در تولید می شوند. سرعت دستگاه های پرکن به محصول و نوع ظرف بستگی دارد. به طور مثال دستگاه پرکن برای عسل سرعت کمتری نسبت به دستگاه پرکن برای آب معدنی دارد.

 

 

 

نحوه کارکرد دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک

ابتدا موادی که قرار است ظروف با آن پر شود مورد بررسی قرار می گیرند (از لحاظ صحت سلامت محصول) و سپس درون مخزن ها ریخته می شوند، بعد از این مرحله ظروف بر روی فیکسچر تعبیه شده بر روی دستگاه قرار می گیرند، سپس پس از این مرحله دستگاه را به گونه برنامه ریزی میکنند که طی یک زمان معین نازل ها باز و بسته شوند و در نهایت هم ظروف پر شده و یک اپراتور آن ها را برای بسته بندی و… میبرد.

۰ ۰