پاراسل و شاتل كيش

پاراسل و شاتل كيش، به نوعي سمبل و معرف اين جزيره به همه‌ي مسافران و گردشگران هستند. بارزترين و محبوب‌ترين تفريح آبي، كه هر كسي اگر نامشان را بشنود، بي برو برگرد به ياد جزيره‌ي كيش خواهد افتاد. دو تفريحي كه طرفداران بسياري دارد و مسافران بي‌شماري هرساله فقط براي تجربه‌ي اين دو، روانه‌ي كيش مي‌شوند. تفريحي لاكچري و لوكس، كه هر كسي براي امتحان كردنش سر و دست مي‌شكاند.
در اين مقاله قصد داريم تا برايتان از پاراسل و شاتل كيش صحبت كنيم. ما در اين مقاله، از هر چيزي كه درباره‌ي اين دو تفريح نمي‌دانستيد صحبت خواهيم كرد و از سير تا پياز، از نحوه‌ي خريد بليط پاراسل كيش و شاتل گرفته تا ساحلي كه بايد اين دو تفريح را تجربه كنيد، همه را تك به تك برايتان توضيح خواهيم داد تا در سفر بعدي‌ خود به كيش، بدون شك به عنوان اولين تفريح به سراغ آنها برويد.
دو نكته‌ي مهم!

پاراسل و شاتل كيش (معرفي دو تفريح محبوب و مهيج كيش )

در همين ابتداي مقاله، لازم مي‌بينيم كه در رابطه با دو نكته‌ي مهم، برايتان شفاف‌سازي انجام دهيم! چون بدون شك اين سوال براي شما پيش آمده و يا پيش خواهد آمد. اول از همه اينكه مطمئنا از خود مي‌پرسيد كه آيا پاراسل و شاتل كيش، در اين دوران كرونايي باز و داير هستند يا خير؟
ويروس كرونا، ويروسي شوم بود كه با آمدنش، زندگي خيلي از ما را تغيير داد؛ اما همه را نه! خوشبختانه بايد در جواب سوالتان به شما اين مژده را بدهيم كه پاراسل و شاتل كيش، به قوت خود، در ايام كرونا داير هستند و هيچ محدوديتي براي مسافران وجود نخواهد داشت. به علاوه، اين دو تفريح، از تفريحات بسيار امن از نظر پروتكل‌هاي بهداشتي هستند و لازم نيست از اين بابت نگران چيزي باشيد.
گذشته از موضوع كرونا، موضوع ديگري كه ذهن خيلي از ما را به خودش مشغول مي‌كند، مسئله‌ي هزينه‌هاي سفر، به خصوص هزينه‌ خريد بليط پاراسل و شاتل كيش است. اما گذشته از آن، اگر بخواهيد مي‌توانيد هزينه‌ي سفر خود و البته هزينه‌ پاراسل و شاتل كيش را كاهش دهيد! يكي از همين راه‌ها، خريد تخفيف پاراسل و شاتل كيش از وبسايت‌هاي فروش تخفيف كيش است. از بهترين وبسايت‌هايي كه در اين زمينه فعاليت دارند، مي‌توان وبسايت كيش تفريحات (kishtafrihat.com)  را نام برد كه از نظر ما از همه منصف‌تر است. به علاوه، ايشان هميشه اعتقاد دارند كه: تفريحات كيش با تخفيف بيشتر كيف مي‌ده!
پاراسل، اوج لذت تفريحات آبي

اين تفريح يكي از جديدترين، مدرن‌ترين و در عين حال محبوب‌ترين و پرطرفدارترين تفريحات آبي، در سرتاسر جهان است، با ورود به ايران و به خصوص جزيره‌ي كيش، توانست با سرعت برق و باد خودش را دل بسياري از گردشگران و مسافران، جا كند. پاراسل كيش يكي از بهترين تفريحات آبي جزيره است و هر ساله گردشگران زياديي فقط براي تجربه‌ي همين تفريح، راهي جزيره‌ي كيش مي‌شوند. نه تنها در كيش، بلكه در جزيره‌ي قشم و سواحل دريايي خزر هم مي‌توان اين تفريح را پيدا كرد، اما خب همه بر سر اينكه پاراسل كيش از همه‌جا بهتر است، اتفاق نظر دارند.
جزيره‌ي كيش، يك جزيره‌ي صاف و مسطح است و هيچ نوع بلندي در آن وجود ندارد. نه خبري از كوه است، نه حتي تپه‌اي. اما جاي نگراني نيست، چون با وجود پاراسل كيش، منظره‌اي بسيار متفاوت و بديع از جزيره‌ي كيش خواهيد داشت كه نظيرش را در هيچ جاي ديگر پيدا نخواهيد كرد.
در پاراسل، شما سوار بر چتر (يا بالون) مخصوص مي‌شويد و به وسيله‌ي يك قايق تندرو، بر روي آب كشيده شده و بعد از اندكي اوج گرفته و به پرواز در خواهيد آمد. حداكثر ارتفاعي كه با پاراسل بالا خواهيد، رفت، حدود 50 الي 100 متر و گاها به درخواست خودتان، تا 200 متر خواهد بود. به علاوه، بايد گفت كه حدود 10 دقيق در اوج خواهيد بود و كل روند پاراسل كيش هم حدود يك ساعت به طول خواهد انجاميد.
شاتل، تيوپ ‌سواري هيجان‌ انگيز

از ديگر تفريحات محبوب كيش كه از قضا آن هم درست به اندازه‌ي پاراسل محبوب است و اصلا كيش را با همين تفريح مي‌شناسند، شاتل‌سواري است. مي‌توان اينطور ادعا كرد كه شاتل كيش هم تا حدودي به پاراسل شباهت دارد، چون هر دوي اين تفريحات، در آب انجام شده و شما به وسيله‌ي يك قايق موتوري تندرو، بر روي آب كشيده مي‌شويد.
تنها تفاوت موجود اين است كه ديگر خبري از پرواز و اوج گرفت نيست. خب البته بود و نبودش چندان هم فرق ندارد، شاتل كيش، هيجان منحصر به فرد خودش را دارد و خلاصه، به قول معروف گاو نر مي‌خواهد و مرد كهن!
در شاتل كيش، شما به همراه دو و يا حداكثر سه نفر ديگر، معمولا به همراه اعضاي خانواده‌ي خود، سوار بر تيوپ بزرگي شده و همانطور كه گفتيم، به وسيله‌ي يك قايق تندرو، روي آب كشيده مي‌شويد. اما! هيچ چيز از پيش تعيين شده‌اي در اين تفريح وجود ندارد، حتي مسير حركتتان در آب!
همين حركات غيرقابل پيش‌بيني است كه لذت شاتل كيش را چندين برابر كرده و تجربه‌اي سراسر هيجان‌انگيز، براي شما به ارمغان مي‌آورد. اين تفريح براي كساني كه تشنه‌ي ماجراجويي و آدرنالين هستند، گزينه‌ي بسيار خوبي خواهد بود، زيرا كه هر لحظه امكان سقوط شما در آب وجود دارد!


بهترين ساحل، امنيت و خريد بليط

چهار ساحل اصلي در جزيره وجود دارد كه تجربه‌ي بهترين پاراسل و شاتل كيش را برايتان به ارمغان خواهد آورد. از جمله‌ي اين سواحل، مي‌توان ساحل‌ هاي سيمرغ در شرق جزيره‌ي كيش، بزرگترين اسكله‌ي كيش يعني اسكله‌ي تفريحي، ساحل زيباي مرجان و ساحل دامون در شمال جزيره را نام برد. اين سواحل، بهترين و باكيفيت‌ترين و البته امن‌ترين پاراسل و شاتل كيش را در اختيار شما گردشگران عزيز، قرار خواهند داد.
پاراسل و شاتل كيش، از جمله تفريحاتي هستند كه هم سرعت بالايي دارند، هم به طبع در آب انجام مي‌شوند و هيجان بسيار بالايي هم دارند. به همين دليل، طبيعي است كه نبايد انتظار امنيت صد در صدي را از چنين تفريحاتي داشت. حادثه هيچ گاه خبر نمي‌كند و كسي هم امكان پيش‌بيني آينده را ندارد. اما مي‌توان با پيش‌گيري و البته دقت و حفاظت و رعايت ايمني، تا حدود بسيار بالايي، جلوي پيش‌آمد خطر را گرفت. در كلوپ‌هايي كه كه در كيش وجود دارند، مربيان برجسته و كارديده وجود دارند كه از بروز هرگونه خطر جلوگيري خواهند كرد؛ پس لازم نيست از اين بابت، چندان نگران باشيد.
براي خريد بليط پاراسل و شاتل كيش، راه‌هاي مختلفي وجود دارد، مي‌توانيد با مراجعه به وبسايت‌ كلوپ‌ها، نسبت به خريد و يا رزرو بليط (البته بدون تخفيف و با قيمت بالاتر) اقدام فرماييد. يا اينكه مي‌توانيد در همان روز مقرر، به صورت حضوري بليط خود را خريداري كنيد. اما به هر حال، بهترين راه خريد بليط، خريد از وبسايت‌هاي فروش تخفيف، مثل كيش تفريحات است؛ زيرا كه با اين كار، با يك تير دو نشان خواهيد زد. هم هزينه‌ي سفر را تا حد زيادي كاهش مي‌دهيد، هم لذت پاراسل و شاتل كيش را از آن خود كرده‌ايد!


سخن پاياني در باب پاراسل و شاتل كيش

جزيره‌ي كيش، بيشتر از هر چيز ديگر، به خاطر تفريحات آبي و دريايي‌اش شهره است. اگر از هر كسي بپرسيد كه كيش را با چه چيزي مي‌شناسند، بدون شك جواب همه، تفريحات آبي آن خواهد بود. اما گذشته از اين موضوع، گل سرسبد تفريحات آبي اين جزيره، چيزي نيست پاراسل و شاتل كيش. اين دو تفريح بدون شك دوتا از محبوب‌ترين و لاكچري‌ترين تفريحات كيش هستند كه گردشگران زيادي، فقط به اميد تجربه‌ي آنها به كيش سفر مي‌كنند.

منبع : پاراسل و شاتل كيش

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.