6 دليل داغ بودن بدنه يخچال و راه هاي برطرف كردن عيب

نمايندگي قطعات يخچال ال جي – اگر به بدنه و پشت يخچال دست زده باشيد متوجه گرماي آن شده ايد. اين پديده تا حد زيادي امري طبيعي است. اما گاهي اين گرما خيلي بيش لز حد معمول است. تا جايي كه به داغي مي رسد و مايه نگراني مي شود.

چاره چيست؟ مشكل از كجاست ؟ براي پيشگيري از داغي بيش از حد يخچال چه بايد كرد؟

با ما همراه باشيد.

انباشته كردن بيش از حد داخل يخچال

سيستم عملكرد تمام يخچال ها تقريبا به يك گونه است. گرماي هوا و مواد داخل يخچال را مي گيرند و به ما هواي سرد تحويل مي دهند.

اگر داخل يخچال را از مواد غذايي انباشته كنيد عملا داريد كندانسور را وادار مي كنيد براي سرد كردن اين مواد كار بيشتري انجام داده و داغ كند. اين گرما از طريق لوله هاي مربوطه كه در بدنه و پشت يخچال قرار دارند دفع مي شود.

زياد باز و بسته كردن در يخچال

باز و بسته كردن بيش از حد در يخچال هم مثل همان پر كردن يخچال است. وقتي يخچال زياد و براي طولاني مدت باز مي شود هواي سرد آن به بيرون منتقل شده و هواي سرد جايگزين آن مي شود. باز هم روز از نو و روزي از نو.

كندانسور و كار زياد و از طرف ديگر داغ كردن يخچال.

بسته بودن محيط اطراف يخچال

يخچال بايد از پشت و از طرفين فضاي كافي براي تهويه داشته باشد. اين فضاي كافي براي اين است كه گرماي كندانسور و لوله هاي آن تهويه شود.

در  يخچال هاي قديمي ، گرما بيشتر از پشت و در يخچال هاي جديد بيشتر از طرفين تهويه مي شود. اين موضوع را به خوبي در نظر داشته باشيد.

غذاي داغ داخل يخچال ممنوع

قرار دادن غذاي داغ در داخل يخچال و فريزر آن علاوه بر آن كه براي سلامتي مضر است زحمت كندانسور را براي خنك كردن محتويات داخل يخچال بسيار زياد مي كند.

https://chu-reyes.blogbright.net/8-nkhth-dr-mwrd-hfzt-z-ykhchl-w-twl-mr-an

كار بيشتر مساوي است با داغ كردن بيشتر.

در واقع گرمايي كه از بدنه يخچال خارج مي شود همان گرمايي است كه از هوا و اجسام داخل يخچال گرفته شده و به بيرون ارسال مي شود.

پس به احترام سلامتي خود و يخچال خود از قرار دادن مواد و ظروف داغ در يخچال خودداري نماييد.

نمايندگي قطعات يخچال ال جي

كثيفي كندانسور يخچال

در يخچال هايي كه ساليان سال كار كرده اند معمولا يك لايه ضخيم گرد غبار روي كندانسور آن ايجاد مي شود . اين لايه مانع خنك شدن صحيح كندانسور مي شود.

تميز كردن اين لايه مي تواند كمك زيادي براي جلوگيري از داغي بيش از حد كندانسور شود.

خرابي فن خنك كننده

اگر همه موارد فوق را بررسي كرديد و به نتيجه نرسيديد وقت آن است كه نگاهي به فن خنك كننده بيندازيد. توصيه مي كنيم اگر مهارت فني لازم را نداريد از يك تعميركار ماهر كمك بگيريد.  

منبع :  hamilg.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.