مدل چيدمان شلف، هر چيزي رو طبقه چندم بذاريم؟

مدل چیدمان شلف، هر چیزی رو طبقه چندم بذاریم؟

قفسه ها، شلف چوبی دیواری و حتی کتابخانه ها و قاب نقاشی به دلیل نقشی که در دکوراسیون بازی می کنند باید از یک ظاهر زیبا و طراحی شده نیز برخوردار باشند. به همان اندازه که مرتب بودن این دکورها می تواند تاثیر مثبتی در خانه شما ایجاد نماید، نامرتب و بهم ریخته بودنشان نیز تاثیر منفی خواهد داشت. در دکوراسیون داخلی اصول بسیار ساده و آسانی برای چیدمان شلف وجود دارد که می خواهم به همراه تصاویر گرافیکی به شما نشان بدهم. فقط به این نکته دقت داشته باشید که یک قفسه کتاب، یک دکو وحتی شلف های دیواری باید عملکرد و زیبایی را در کنار هم داشته باشند.

مدل چیدمان طبقات مختلف شلف

از مهم ترین اصولی که باید در تزیین و چیدمان کتابخانه یا قفسه در نظر بگیرید، حفظ تعادل بصری است. به این معنا که سنگینی و سبکی در طبقات مختلف رعایت شده باشد. به بیان ساده تر، زمانی که شما به یک کتابخانه یا قفسه نگاه می کنید، باید از پایین به بالا وسایل را به ترتیب بزرگی و سنگینی ببینید. برای بهتر درک شدن این مسئله به صورت زیر عمل می کنیم: حتما تا انتها مطالب دیگر در مورد انواع قاب چوبی را نیز مطالعه کنید.

چیدمان طبقات پایینی قفسه یا شلف

بیایید با قفسه های پایین تر شروع کنیم. این قفسه همان هایی هستند که در هنگام ایستادن پایین تر از کمر شما قرار می گیرند. البته در بعضی از مدل ها ممکن است این طبقات به صورت کمد درب دار طراحی شده باشند، اما بحث من در مورد نمونه های باز است. منظور من از وزن بصری در این مطلب، آن چیزی سا تکه به چشم ما سنگین تر می آید و این سنگینی صرفا وزن فیزیکی وسیله نیست، بلکه اندازه، رنگ تیره و مات بودن را نز شامل می شود. بنابراین باید این وسایل را در طبقات پایین تر قرار بدهید. هر چه به سمت طبقات بالایی می رویم، اشیا و وسایل ساده تر، روشن تر، کوچک تر و سبک تر خواهند شد.

چیدمان طبقات میانی قفسه

طبقات میانی آن هایی هستند که بین کمر و سر شما قرار دارند. این جا دقیقا همان جایی است که باید کتاب ها و اشیا تزیینی مورد علاقه تان را قرار بدهید. این کار باعث می شود که این طبقات نسبت به طبقات پاین تر وزن بصری سبک تری داشته باشند. البته وجود کتاب ها کمی این آن هارا سنگین می کند که برای ایجاد اعتدال و شکستن این سنگینی وسایل تزیینی مانند گلدان ها، فنوس های دکوری و ... استافده می شوند که البته یک راه خوب برای پر کردن فضای خالی کنار کتاب ها نیز هستند. در این طبقات قاب عکس ها یا سینی های دیواری نیز بسیار ایده آل هستند.

1. طرح خود را ترسیم کنید

قبل از ساخت شلف، قدم اول این است که اندازه آن را محاسبه و طرح آن را ترسیم کنید. این آموزش به شما نشان می‌دهد که چگونه دو شلف چوبی 40 سانتی‌متری با دو پایه دیواری در هر طبقه بسازید. برای درست کردن هر یک از پایه‌ها از قطعات و لوله برش داده‌شده، استفاده می‌شود. در صورت نیاز به تغییر اندازه، می‌توانید لوله را برش دهید و بعد از رسیدن به‌ اندازه موردنظر، آن‌ها را به هم متصل کنید. اگر در حال ساخت شلف بزرگ‌تری هستید، برای حمایت بیشتر یک‌ پایه اضافه در وسط قفسه نصب کنید.

2. صفحه‌های چوبی را طبق اندازه برش دهید

برای ساخت شلف باید با استفاده از اره رومیزی، صفحه‌ها را به‌ اندازه مناسب کوچک کنید. اگر در حال خرید صفحه چوبی جدید هستید، از فروشنده بخواهید صفحه‌ها را در ابعادی که نیاز دارید به شما بدهد. این صفحه‌ها باید در ابعاد 40 سانتی‌متر طول و 26 سانتی‌متر عرض بریده‌ شده باشند.

5. پایه‌ها را به‌وسیله پیچ به صفحه‌های چوبی متصل کنید

در ادامه مراحل ساخت شلف دیواری، پایه‌ها را زیر صفحه چوبی قرار دهید تا فلنچ‌ها با لبه آن‌ هم‌تراز شوند. برخی از افراد ممکن است تصمیم بگیرند ابتدا پایه را به دیوار نصب و بعد صفحه شلف را به آن‌ها متصل کنند. بااین‌حال، پیچ کردن صفحه به پایه‌ها قبل از نصبشان روی دیوار راحت‌تر است.

 

6. قفسه‌ها را به دیوار متصل کنید

با استفاده از خط‌کش خطی را که می‌خواهید صفحه شلف در آنجا نصب شود، روی دیوار بکشید. سپس صفحه شلف را روی آن خط قرار دهید و از مداد برای علامت‌گذاری سوراخ‌های پایه استفاده کنید. اگر پایه هم‌سطح با دیوار نمی‌شود، فلنچ را شل یا سفت کنید تا با دیوار هم‌سطح شود.

 

شلف دیواری را بردارید و محلی را که علامت زده‌اید، سوراخ کنید. از محکم بودن محل نصب اطمینان حاصل کنید تا دیوار سست نباشد. بعد از سوراخ کردن دیوار فلنچ‌ها را به‌وسیله پیچ به دیوار متصل کنید.

 

7. ساخت شلف به اتمام رسیده و از آن لذت ببرید

قبل از اینکه هر چیزی را روی آن‌ها قرار دهید، اطمینان حاصل کنید که شلف‌ها در جای خود محکم بوده و به‌خوبی به دیوار متصل شده‌اند.

شلف های دیواری زیبا و خاص

یکی از مزایای مهمی که این شلف ها دارند این است که می توانند علاوه بر جنبه تزیینی جنبه کاربردی هم در دکوراسیون منزل داشته باشد زیرا با آن ها می شود در فضای خانه صرفه جویی کرد و کسانی که توان خرید مالی بوفه های تزئینی و فانتزی را ندارند و یا فضای کافی در منزل خود ندارند می توانند از این شلف ها برای تزئین و قرار دادن وسایل خود استفاده کنند.

ممکن است شلفی که مد نظر شما است و در ذهنتان است در فروشگاه‌ها پیدا نکنید ولی ناامید نشوید زیرا شما با کشیدن طرح تقریبی چیزی که در ذهنتان است می‌توانید آن را با شکل و رنگی که می خواهید سفارش دهید و بخواهید که آن را برای شما بسازند. با توجه به اینکه از گوشه های اتاق خواب و اتاق پذیرایی و نشیمن و بیشتر بخش های خانه استفاده های زیادی نمی شود و بیشتر این فضاها هدر می شوند می توان با استفاده از این شلف‌ها از آنها استفاده کرد و باعث زیبایی محیط شد.

روش های نصب و تزیین شلف ها و طبقات

در هر خانه ای قسمت هایی است که هیچ استفاده خاصی از آن نمی شود مانند کنج دیوارها، تورفتگی ها، زیر پله ها، ناقصی های خانه و غیره که از همه محیط هایی که نام بردیم می‌توانیم برای نصب شلف ها و زیبا کردن آن مناطق استفاده کنیم. این کار نه تنها باعث شلوغ شدن خانه نمی شود بلکه باعث می شود خانه آرامش بیشتری پیدا کند و زیباتر شود.

 

شما می توانید از دیوارهای خالی در حمام و دستشویی هم بهترین استفاده را ببرید به این ترتیب که با نصب طبقات خاص به تزیین آن بپردازید و محیط را زیباتر جلوه دهید.

گروهی از کتاب‌ها را در کنار هم بچینید.

اگر از چندین شلف برای تزئین استفاده می‌کنید، می‌توانید به اندازه ظرفیت هر شلف دیواری روی آن کتاب بچینید.

 

با این حال، اگر شما فقط یک شلف دارید، ممکن است بخواهید در مورد کتاب‌هایی که انتخاب کرده‌اید، حق انتخاب بیش‌تری داشته باشید.

 

شما می‌توانید کتاب‌هایی را برای چیدن در شلف دیواری خود انتخاب کنید که دوست دارید بارها و بارها بخوانید، یا اگر ترجیح می‌دهید، می‌توانید کتاب‌هایی را با صحافی متناسب با دکوراسیون خود انتخاب کنید.

 

برای ظاهری زیباتر، می‌توانید مجموعه‌ای از حجم‌های چرمی محدود را کنار هم قرار دهید.

از خلاقیت نترسید! شما می توانید برخی از کتابها را از طرف روی جلد بیرونی آن به نمایش بگذارید، به‌خصوص اگر آن‌ها جلد جالبی دارند. همچنین می‌توانید برخی از کتاب‌ها را به صورت افقی و برخی دیگر را به صورت عمودی قرار دهید.

گرد و غبار را از روی جلد کتاب‌ها پاک کنید تا شلوغ و نامرتب به نظر نرسند.

کتاب‌های قدیمی که نمی‌خواهید بخوانید را خریداری کنید و از آن‌ها به عنوان دکوراسیون استفاده کنید.

با عکس‌های هنری یا شخصی، شلف دیواری خود را شخصی‌سازی کنید.

یک عکس هنری یا شخصی راهی عالی برای اضافه کردن شخصیت و سبک طراحی شما به یک شلف دیواری است. شما می‌توانید آن‌ها را با دیوار تکیه دهید و یک چیز سنگین در مقابل آن قرار دهید تا نیافتد یا برای امنیت بیش‌تر آن را درست بالای قفسه آویزان کنید.

 

عکس‌های خانواده و عزیزان شما گرمای زیادی به اتاق نشیمن شما می‌بخشد. شما می‌توانید از هنری که منعکس‌کننده سبک طراحی شما است، استفاده کنید. مثل هنر پاپ اگر عاشق رنگ‌های روشن و بولد هستید.

شما حتی می‌توانید با آویزان کردن انواع تصاویر در بالای قفسه، یک دیوار گالری ایجاد کنید. سپس قفسه را با اشیاء کوچکی تزئین کنید که از رنگ‌ها یا شکل‌های موجود در تصاویر تقلید می‌کنند. یک قاب بزرگ را به دیوار تکیه دهید و قابی کوچک‌تر را مقابل آن قرار دهید تا استایلی آرامش‌بخش ایجاد کنید. از مجسمه‌ها، گلدان‌ها و اشیاء مختلف استفاده کنید تا شلف و قفسه خود را متنوع کنید.

شلف دیواری‌ای که فقط شامل اشیاء مربع و مستطیل است از نظر بصری به اندازه وقتی که اشکال مختلفی وجود دارد، جذاب نیست. بنابراین بهتر است اندازه و شکل مواردی را که با هم در روی شلف خود نمایش می‌دهید متنوع باشد. از شلف خود استفاده کنید تا اشیای جالب مانند گلدان ها، گوی‌ها، دفترچه‌ها یا مجسمه‌ها را به نمایش بگذارید.

وقتی به فکر مواردی هستید که می‌توانید روی شلف دیواری بگذارید، از تخیل خود استفاده کنید. برخی از جالب‌ترین طرح ها به طور غیرمنتظره‌ای به ذهن می‌آیند، مانند یک کاسه شیشه‌ای پر از بلوط در یک اتاق نشیمن روستایی یا یک گلدان با رنگ روشن که باعث ایجاد رنگ و بوی یک پالت رنگی ظریف در اتاق می‌شود.

به اشیائی که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، توجه کنید و از آن‌ها به عنوان تزئینات استفاده کنید. از جعبه‌ و سینی برای کاهش شلوغی کمک بگیرید. ممکن است شما نیاز به استفاده از شلف یا  قفسه خود برای نگهداری مواردی مانند کاغذهای شل، شارژر تلفن یا اشیاء کوچک دیگر داشته باشید که کاربردی هستند اما جذاب نیستند.

اگر این‌گونه است، با گذاشتن آن‌ها در جعبه‌های زیبا، آن‌ها را در دسترس و دور از چشم نگه دارید. با این کار شلوغی آن‌ها کم شده، اما همچنان در صورت نیاز به راحتی می‌توانید به اشیاء خود دسترسی پیدا کنید. همچنین می‌توانید اشیاء کوچک مانند گیره‌های کاغذی یا سکه‌ها را در کاسه‌های کوچک و یا روی سینی‌ها جمع کنید. به دنبال جعبه‌هایی باشید که تزئینی و زیبا باشند تا جلوه زیباتری به شلف شما بدهند.

https://ghabonaghashi.ir/

 

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.